Problem med kattkiss? (kattpiss, kattlukt, katturin, urinlukt, hundkiss, djurlukt)



Vi har två söta katt-tjejer som lever ett gott liv hemma hos oss.

De har mat varje dag, får gå in och ut via kattluckan och har det varmt och gott under vintern.
Dessutom är de älskat av husse och matte.

Varje år, vid den här tiden (jan/feb/mars), börjar det dock dyka upp några "herrar" som spanar efter
våra tjejer och märker revir. De kissar/strilar lite här och där och det luktar ju inte särskilt gott.

Jag köpte en hel radda med olika luktborttagningsmedel som skulle ta bort kisslukten. Men inget
har fungerat särskilt bra. Lukten kom snart tillbaka.

För ett par veckor sedan kom det en ny hankatt som t o m kom in i huset när vi inte var hemma.
Då blev jag sur och googlade en hel kväll efter medel som kunde ta bort kattkisslukten.
Upptäkte då även att det var många som hade samma problem och är på jakt efter nåt som
fungerar. Jag läste om ett medel som heter UF2000 som jag tänkte prova. Så här står det på
deras hemsida:




"UF2000 urinluktborttagare är en stark luktneutraliserare.
Den tar bort urinlukten effektivt. Där urinlukten är oönskad erbjuder UF2000
en miljövänlig och effektiv lösning. UF2000 mot urinlukt täcker inte över lukten
av urin men istället neutraliserar den lukten med hjälp av vegetabiliska extrakter...."


Jag beställde alltså ett kombipaketet bestående av en sprayflaska med UF2000, en UV-lampa
som gör det lättare att hitta kissfläckar och ett fläckborttagningsmedel för 330 kr inkl. frakt.
Leveransen kom snabbt och smärtfritt.





Nu blev jag ju väldigt nyfiken på resultatet så det blev spray av UF2000 både här och där.
Till min stora glädje blev jag av med all denna äckliga kattkisslukt ganska så omgående. Man
får naturligtvis vänta lite för att medlet ska hinna verka. Men det fungerar verkligen!
Har använd det ett antal gånger nu när "herren" har varit på besök och fått bort lukten ganska fort.
Ska även beställa påfyllning.

Jag verkligen rekommenderar det!


Läste någonstans att man använder detta medel även i Frankrikes eller Paris tunnelbana. Om detta
stämmer vet jag ej men jag kan tänka mig att det fungerar bra. Dessutom används det tydligen hos
djurkliniker och veterinärer i många länder. Jag använder det även i badrummet framför toaletten.

Nu ska det inte bara vara bra mot kattkiss utan även hundkiss m.m. Det finns flera användningsområden.
Läs gärna mera på deras hemsida om du är intresserad.










Trackback


RSS 2.0