Ljuvliga försommar


Nu är det snart dags för skolorna att sluta och ta sommarlov. Studenterna är redan ute och har sin
fest. Här ute i skogen visar sig försommaren och om det inte skulle blåsa så mycket vore det helt
underbart. Vår lilla Sessan bryr sig inte så mycket om att det blåser. Hon myser på mattes plats.


Ändå var jag ute i grönsakslandet idag och försökte få frönar in i jorden.
Potatisen kom ju redan i förra veckan och nu även morötter, rödbetor, broccoli, kålrötter och
kålrabbi. Blomkål, purjulök och brysselkål har fått egna små krukor och får växa till sig först.


Rhododendronen börjar blommar.


Har fått blåa riddarsporrar av min kära granne som jag planterade igår.


Den första knoppen på bondpionen visar sig. Snart slår den ut helt.


Lilla "Klara" vaktar trädgården dygnet runt.


Många pioner har fått knoppar och jag ser med spänning framemot en ny säsong.


Den blåa klematisen är här i full blom. Snart kommer den gula att visa sig.


Gräsmattan är klippt för andra gången och nu är det bara att njuta av försommaren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0