Matkasse - ett modernare sätt att handla mat



Så här ser det nog ut hos många storfamiljer och även hos de som inte har tid att handla så ofta.

Jag var nyligen hos mina barnbarn och det var dags igen att fylla på förråden med mat. Som föräldrar
till flera barn blir det en hel del matkassar som ska inhandlas. Har man inte bil blir det jobbigt.

I dagens samhälle finns det allt mindre tid för detta. Många mödrar lever ensam med sina barn och i
många familjer arbetar både mamma och pappa. Min dotter berättade att det har blivit mer och mer
populär att handla mat på nätet. Hon funderar på att prova på det då det tog allt för lång tid och kraft
att handla mat efter jobbet eller under helgen. Hon vill helst spendera tid på barnen. Jag förstår
henne. Men hon menar då att det skulle löna sig att beställa hem basvarorna t ex en gång i månaden
och köpa de dagliga fäskvarorna när de behövs. Då skulle det inte vara så tungt. Färskvarorna som
frukt, grönt och kött vill man kanske kolla själv.

Kollade lite runt på nätet och det har ju vuxit fram ett antal sådana tjänster som t ex här.
Kan även tänka mig att det underlättar för många familjer - så varför inte prova det.
Kanske du får mera tid över till annat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0