Kantareller

 
I år är det nog rekord med kantareller i skogen. Vart man än går så hittar man flera stycken på en gång.
 
Det är lätt att laga kantareller.
Först ska man rensa de från allt skräp som följer med från skogen.
Sedan är det bara att lägga de i stekpannan och låta de vattna av sig.
Blir det för mycket vatten brukar jag hälla bort det genom ett durkslag.
Därefter stekar jag hackat lök i smör eller margarin och tillsätter de kantareller
som jag har kvar i durkslaget.
Nu stekar jag de tills allt vatten är borta och kantarellerna börjar bli stekta.
Det kan ta lite tid. Tar man av stekpannan för tidigt är kantarellerna kokta.
Sen är det bara att servera de till någon god middag eller frysa in de när de
har kallnat.
 
Lycka till!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0