Snabb fiskgratäng




Du behöver:
400 g fiskfilé (t ex torsk, sej eller annan fisk)
100 g färsk svamp typ champinjoner
1/2 pressad citron
2-3 tsk dragon
3 msk finklippt dill
1 msk smör
1 purjolök
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 dl vatten
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost


Gör så här:
  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Dela och skölj purjolöken och skär i skivor.
  • Skiva svampen.
  • Bryn svampen och pujolöken i smör och lägg i ugnsäker form.
  • Lägg fisken ovanpå.
  • Pressa citron över fisken och häll på vattnet.
  • Strö över dill och dragon.
  • Bred över creme fraiche och täck med ost.


Ugnsbaka mitt i ugnen 20-25 minuter.

Servera med pressad potatis och gröna ärtor eller andra grönsaker.


Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Cattis

Sv; ja de är jättemysiga! Nej jag har inte stickat dem själv, det har min mormor gjort åt mig :)

2010-04-08 @ 17:59:21
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0