Extra pengar




Hej,

nu ska jag lära dig att få lite mera pengar än den där vanliga veckopengen.
Den räcker ju aldrig till det man vill köpa.

Så här ska du gjöra:
Fråga pappa eller mamma:  'Jag får ju veckopeng (månadspeng) eller hur?'
Ja, säger dom.

Då ska du fråga så här:
1 Vad får jag om jag tvättar bilen (ta minst 30 kronor)
2 Vad får jag om jag krattar bort alla löv ( minst 35 kronor)
3 Vad får jag om jag dammsuger hela huset eller lägenheten (minst 25 kronor)

Så kan man testa lite.

Men jag vet att om man gör saker som mamma eller pappa
inte trodde att man skulle göra, som dammsuger eller städar lite eller
nått sånt (utan att fråga om en extra slant) så brukar man få en belöning i alla fall.

All hjälp brukar löna sig!
Men ibland ska man vara snäll och hjälpa pappa och mamma utan belöning.

Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0