Badkar/Handfat - Rengöring



Hur många gånger har man inte sett badkar och handfat där vattnet har lämnat en brun fläck.

Jag provade här om dagen att rengöra just ett sånt badkar där jag blandade köpt rengöringsmedel


med husmorstippset



  • Först sprayade jag ytan med Cillit Bang (den för kalk o rost)
  • väntade en kvart eller så
  • sedan doppade jag en halv citron i saltfatet och gnuggade på ytan där jag sprayade förut
  • när allt var borta spolade jag bara av badkaret.
Hur enkelt som helst!

OBS!
Det finns två olika Cillit Bang Rengörare

Cillit Bang Anti Kalk

tacklar de svåraste problemen som tvålrester, kalk och rost i badrummet.
Den löser även upp stenhårt kalcium.
Perfekt till:
  • Keramik
  • Kranar
  • Krom
  • Keramiska golvplattor och väggplattor
  • Handfat och toaletter
  • Badkar och duschar
  • Duschkabiner gjorda av glas eller akrylplast
  • Rostfritt stål och keramiska vaskar
  • PVC golvbeläggning

Cillit Bang Anti Fett

tar effektivt bort fastbränt fett, ingrodd och svår smuts samt oljefläckar.
Perfekt till:
  • Golv
  • Laminat
  • Klinkers
  • Arbets-, köks- & matbord
  • Spis
  • Ugn
  • Grill
  • Skåp
  • Vitvaror
  • Badkar
  • Handfat och diskho
  • Toaletter
  • Bad och dusch
  • Keramiska ytor
  • Dörrar
  • Terass
  • Utemöbler
  • Cyklar
  • Bilfälgar
Den sist nämnda använde vi vid flyttstädning i köket. Den funkade utmärkt.

Nu ska detta inte vara någon reklam utan jag tänkte bara dela med mig av mina
erfarenheter av dessa produkter.



Kommentarer
Postat av: Lena K

Vilken av dessa badkar tycker du att jag ska köpa?

Postat av: Stan Gustafsen

Jo, badkaret o sanitetsporslinet va ingrott o svårt att få bort beläggningarna.

Köpte AJAX skurpulver, förblötte lite o hällde på, o sen en rotborste o skurade, det blev kemiskt rent, nästan intill nyskick.

Går även på diskbänk o spishäll, med mycket gott resultat.

Städfarfar

2011-03-29 @ 17:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0