Roligt sagt



Om din ovän förarga dig - ge trumpeter till hans barn.
Kinesiskt ordspråk

Dessa är mina principer. Men om du inte gillar dem har jag andra.
Groucho Marx

Aptitretare är små saker man stoppar i munnen tills man tappar aptiten.
Okänd

Det är dags att gå hem när du börjar likna ditt passfoto.
Emma Bombeck

Samlag är ett kraftigt överdrivet tidsfördriv:
ställningen är förnedrande, njutningen tillfälligt och konsekvenserna ytterst
förödande.
Lord Chesterfield

Jag är en god älskare, jag över mycket på egen hand.
Whoody  Allen

Det var ett lyckligt äktenskap - hon ville inte och han kunde inte.
Spike Milligan

Om kvinnor klädde sig för att behaga män skulle det inte säljas lika mycket kläder,
med undantag av någon enstaka solskärm.
Groucho Marx

Gud gav mannen både hjärna och snopp men inte tillräckligt med blod
för att fylla båda samtidigt.
Robin Williams

Jag vill inte ta ställning till himmel eller helvete - jag har nämligen vänner
på båda ställena.
Mark Twain

Kommer du ihåg att vi brukade skratta åt gamla människor när vi var unga?
Minns du vad det var som var så roligt?
Okänd

Ett av livets mysterier är hur vuxna män och kvinnor kan skriva under något
de inte läst, i närvaro av en försäljare de inte känner och förbinda sig att
betala för saker de inte önskar sig med pengar de inte har.
Gerald Hurst

Lycka är ingenting annat än god hälsa och dåligt minne.
Albert Schweitzer

Att vara tonåring innebär att du fortfarande blir glad när telefonen ringer
och det är till dig.
Fran Lebowitz

Ta inte livet för allvarligt - du kommer i alla fall inte ifrån det levande.
E. Hubbard

Om du vill göra Gud på gott humör, berätta om dina framtidsplaner.
Woody Allen

Jag är rädd att det verkligen finns ett liv efter detta och att ingen vet var det äger rum.
Woody Allen

Att föda barn är som att trä underläppen över huvudet.
Carol Burnett

Jag äter inte ekologiskt odlad mat. I min ålder behöver man alla konserveringsmedel
man kan få.
George Burns

När Gud kommer med döden kommer Fan med arvingarna.
Svenskt ordspråk

Man vet att man börjar bli gammal när man knutit skorna och undrar om det finns
något annat man kan göra när man ändå är der nere.
George Burns

Det var en sån underbar dag - jag ville inte förstöra den genom att gå upp.
Somerset Maugham

Allt du behöver göra för att bevara hälsan är att äta sånt du inte tycker om,
dricka sånt du inte tycker om och göra sånt du inte tycker om.
Mark Twain

Om  Gud ville att vi skulle rösta skulle han ha gett oss kandidater att rösta på.
Jay Leno

Få saker är så tillfredsställande som att se sina barn få egna tonåringar.
Doug Larson


Kom ihåg:

Ett gott skratt förlänger livet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0