Fruktbål - med jordgubbar


Nu kan du få tag i jordgubbar överallt och göra en riktg god fruktbål.
Det tillhör sommaren, tycker jag.
En fruktbål (utan alkohol) kan göras som läskande drink
till barnkalaset eller till de som önskar alkoholfritt.
Annars brukar man tillsätta alkohol.

Den passar lika bra till grillkvällen som till sommarpartyt.
Själv gör jag en lite då och då och använder mig
av olika frukter.


Här kommer en med jordgubbar:

1 liter färska jordgubbar, delade
4 kiwifrukter i skivor
2 burkar ananas i skivor
2 citroner i bitar eller skivor (med skal)
2 flaskor halvtorrt vitt vin utan alkohol
(kan uteslutas eller bytas mot citrondricka)
fruktsoda efter smak
Isbitar


med alkohol:
som ovan
+
efter smak
vin med alkohol
vodka


Om jag inte har jordgubbar eller annan frukt
brukar jag använda en burk fruktcoktail.

Som garnering kan man använda
citronmelissblad elller myntablad.

Glasen vänder jag upp och ner
fuktar kanten i vatten och
snurrar de i strösocker
för att få en fin kant.

Skål!



Kommentarer
Postat av: Gabriella

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-12 @ 22:53:00
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0