Sök i bloggen på blogg.se



Den senaste tiden har det ju inte gått att söka i bloggen på blogg.se så idag tog jag
kontakt med blogg.se och fick beskedet att de småningom kommer att släppa en
"ny" sökfunktion med nästa uppgradering. När detta sker vet vi alltså inte.

Men tjejen på blogg.se var så snäll och gav mig ett alternativ. Det går att söka via
google i sin egen blogg. Det betyder att du får bara upp alla dina inlägg med sökordet
i googlesökmotorn och det är väl helt ok. Tänkte dela med mig koden jag fick av henne:


<div>Sök i bloggen</div></br>
<form action="http://www.google.se/search" name="search" method="get">
<input type="text" name="q" value="" size="12" maxlength="64" />
<input type="hidden" name="sitesearch" value="bloggnamn.se" />
<input type="submit" value="Sök" />
</form>



Gå in på design och kodmallar.
Kopiera denna kod och klistra in den på framsidan eller där du vill ha den i dina kodmallar.
Byt ut bloggnamn.se och skriv ditt eget bloggnamn. Det ska vara utan http:// eller
www. och med små bokstäver men .se.

Obs! Glöm inte att ta bort den gamla koden

Det funkar utmärkt för mig och jag hoppas kan även hjälpa dig.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej "mormor" vilken fin och bra liten blogg du har! =)



Och tack för detta tips! Det fungerade jättebra! =)



Men för att behålla färgen på texten "Sök" så skrev jag: <div class="navheader"> istället för bara <div> i början av koden, o då blev allt som förut igen - enda skillnaden att sökfunktionen nu faktiskt fungerar! ;)



Stort tack för att du delade med dig av hjälpen du fick, nu slipper jag mejla! =)



Ha det toppen!

Vänligen, Sandra



PS jag har blogg.se! =)

2012-03-18 @ 05:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0