Aprilskämt



video hosting

 

 

Idag är det första april!

När jag var liten lurade man varandra – idag är det tidningarna och TV som lurar oss.

Men några lyckas fortfarande att lura sina medmänniskor.

Det ideala aprilskämtet är att roa utan att någon far illa!

 

Har du lyckats brukar man säga:

"April, april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill"

eller

"Maj, maj, måne - Jag kan lura dig till Skåne"

 

När jag gick i skolan var det en tävling att kunna lura så många som möjligt.

Vi skickade den vi ville lura ut på omöjliga uppdrag eller la salt istället för socker i någons kopp.

Eller så berättade vi någon historia om nåt som den andre bara måste tro på.

Vi hittade på allt möjligt bara för att luras.

 

Här kommer lite som jag minns, som förslag om du vill lura någon:

  • du kan knyta ihop skosnören på din kompis skor

  • du kan säga att skolan börjar senare i dag

  • du kan doppa kritan som fröken skriver med i olja så skriver den inte på tavlan

  • du kan väcka din mamma på morgonen och säga att det rinner vatten på golvet i badrummet

  • du kan lägga salt i sockerdosan

  • du kan ha tandkräm under handtaget till badrummet

  • du kan lägga en pruttkudde på frökens stol

  • du kan tvätta tavlan med tvål

  • ni kan snacka ihop er i klassen och kommer med pyjamas på morgonen (sen kan ni byta)

  • ni kan ställa en skål med små färgade pappersbitar på ovansida av en dörr

  • du kan hitta på den värsta lögnen men måste avslöja den sedan

  • du kan be någon att fixa 'kräftblod', 'gökolja', 'myggfett', 'höftmått', 'ögonmått', 'korvmått', 'duvmjölk', 'svart krita', 'färgat snö', 'en solborr', m.m. Du får hitta på mera.

  • du kan säga att det fattas luft i däcket på bilen bak eller cykeln

  • vill ni lura fröken kan ni byta klassrum med parallellklassen


Det finns så mycket man kan hitta på.

Låt fantasin flöda!
Det är fortfarande kul!




Kommentarer
Postat av: Penny

Jag älskar att luras, jag måste bara komma på något bra. Tänkte lura mina barn, min man är svårare och sedan kanske en luring på bloggen ha ha ha

2010-03-31 @ 12:37:43
URL: http://pinuppa.blogspot.com
Postat av: caroline

Jag är skitdålig på att luras:P

2010-03-31 @ 23:02:28
URL: http://ciinnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0